פעילות לצוותי הוראה


פעילויות לצוותי הוראה
פעילות גיבוש אחרת - עוצמתית, מקורית ומפתיעה. מעודדת חשיבה יצירתית וחדשנות ככלי לקידום החינוך וההוראה בבית הספר.
השינויים הטכנולוגיים בעשורים האחרונים שינו תפקידים רבים – תפקידם של המורים ועולמם של התלמידים התפתח גם הוא. כלי החינוך וההוראה הישנים כבר אינם יעילים כפי שהיו והגיע העת להתחדש בארגז כלים שיאפשר לכל מורה להתמודד להתפתח ולהתאים עצמו למציאות המשתנה בכתתו.
אתגרי השעה החינוכיים מחייבים את הנהלת בית הספר וצוות מוריו להמציא את עצמם מחדש ללא הפסקה. לעניין ולאתגר את התלמידים, להתמודד עם מבול של אילוצים תקציביים, להיות ייחודיים ולמשוך את תשומת ליבם של תלמידים מהסמארפון. משימה קשה אך לא בלתי אפשרית אם מציידים את צוות בית הספר בכלים הנכונים ומייצרים אווירה המאפשרת יצירתיות וחדשנות.
אני מאמין כי היכולת הבסיסית לחשיבה יצירת קיימת בצוות המורים וההנהלה. כל שנדרש הוא מעט שכנוע, שחרור חסמי יצירתיות והכוונה מקצועית. רכישת כלי חשיבה פשוטים , יעילים וישימים הנמצאים במרחק קטן ממה שנדמה לנו.
זו הסיבה שיצרתי עבור צוותי הוראה שתי פעילויות שכל אחת בנפרד היא עולם מרתק, ויחדיו הם תהליך מלא:
יום גיבוש וחשיבה יצירתית במבוך האקולוגי
סדנת רעיונות או לא להיות

יום גיבוש במבוך האקולוגי
חוויה "מפילת אסימונים מחשבתיים", מסירה מחסומים ומעודדת חשיבה יצירתית, פיתוח ושימוש במשאבים הקיימים בכל מוסד חינוכי. והכל קורה בטבע, בסביבה ואווירה פסטורלית (ODT).
המבוך האקולוגי בעיינות בנוי כמראה משקפת לתהליכים המתרחשים בתוכנו. הפעילות בו מייצרת הרבה מצבים בהם אנחנו נתקלים במבוי סתום או בצומת דרכים שמחייבים אותנו לקבל החלטה. לאורך הדרך ישנה התמודדות עם תסכול וקושי בהתמדה, והמשתתפים בפעילות נדרשים לעבוד יחד ולהתמודד עם מכשולים. אילו אותם האתגרים שמחזקים את גיבוש הצוות, גורמים להם להתמודד עם חסמים מנטליים מעכבי יצירתיות ומעודדים אותם להכיר אסטרטגיות פורצות דרך לפיתוח חשיבה יצירתית.
קיימים שלושה סוגי פעילויות:
"ממבוך לקבוצה" – הרבה יותר מעוד יום גיבוש
לנצח את המבוך שבכם" – חוויה מאתגרת וגיבוש לייט
"רעיונות או לא להיות" – סדנה מעשית ליצירת רעיונות חדשים

"ממבוך לקבוצה" -הרבה יותר מעוד יום גיבוש
יום פעילות בן 4-5 שעות המורכב משלבים המדמים תהליכים בתוך מוסד חינוכי:
חלק א - התכנסות, קבלת פנים, היכרות עם המבוך והמשימות
חלק ב - עבודה בתוך לבירינט ומבוך ענק, חכם ומאתגר בקבוצות קטנות למען מטרה
קבוצתית/ארגונית מאתגרת ומשותפת. ההתנהלות בתוך המבוך מהווה חווית מראה
עוצמתית המשקפת את ההתנהגות האנושית האמיתית ואת אופן קבלת ההחלטות.
חלק ג - סיכום ביניים, הסברים ושיקוף החוויות במבוך, בחינת רמת ההצלחה עם משימות האתגר.

חלק ד - פעילות במתחם מתקני הגיבוש ושיתוף הפעולה. פעילות חווייתית ומגבשת בקבוצות גדולות
סביב מתקני מבוכים דינמיים ואחרים המחייבים עבודה ורוח צוות, תקשורת ומנהיגות.

"לנצח את המבוך שבכם" - חוויה מאתגרת גיבוש לייט
פעילות קצרה בת שעתיים וחצי, המתאימה לקבוצות הרוצות חוויה ייחודית ושונה עם גיבוש לייט.
בפעילות רק שלושת השלבים הראשונים כמו ב"ממבוך לקבוצה": חלקים א,ב,ג

"רעיונות או לא להיות"
פעילות ייחודית בת 3.5 שעות.
הפעילות המתאימה ביותר למוסדות וצוותי חינוך המקדמים יצירתיות וחדשנות חינוכית. המורים הם המשאב המנצח של כל בי"ס והמנהלים הם הקטר המושך והמוביל! כל שנדרש הוא קבלת החלטה!
תוכנית "רעיונות או לא להיות" היא שילוב מנצח של ידע כלים ותרגול מעשי, המאפשר להעביר את החשיבה היצירתית של כל מורה ממצב רדום להילוך גבוה, המתורגם לשיעורים מרתקים ובלתי צפויים, איכותיים ומהנים, לשפר את חווית המורה והתלמיד, לייצר פתרונות לבעיות חינוכיות והתנהגותיות, חדשנות ויצירתיות חינוכית, המגמדים את בעיית הצפיפות בכתות, ומוצאים פתרונות יצירתיים למכשולי תקציב באמצעות כלים פשוטים וישימים המתאימים לכל מורה!
הפעילות מציידת את צוות בית הספר בטכניקות וכלי חשיבה לשימוש ויישום מידי, שיזרימו רעיונות רבים ויצירתיים.
בפעילות ארבעה חלקים:
התכנסות ושיחת פתיחה על חשיבה יצירתית וחדשנות.
לאחריה יכנסו המשתתפים מחולקים לקבוצות לתוך המבוך, הלבירינט ומסלול החדשנות למשימות חשיבה, אתגרים פיזיים מהנים ואיסוף מידע חיוני.
בתום המשימה נתכנס לעיבוד המידע מהפעילות והכרות מורחבת עם מספר טכניקות חשיבה יצירתית חיוניים.
בסוף חלק זה נעלה אתגר אותו יכין בית הספר מראש וננסה למצוא בעזרת הכלים החדשים רעיונות חדשים לקידומו או פתרונו.

*ניתן לקבל מימון או החזר חלקי של הקרן לקידום מקצועי ועמותת המורים תלוי בפעילות

לקבלת מידע נוסף והצעת מחיר