כללים בסיעור מוחות


# רעיונות   # ייצור רעיונות   # אימון והכשרה  # ידידותי בשלט רחוק

45-60 דקות 5-30 משתתפים  קלה

כולנו השתתפנו בסיעור מוחות שלא התקדם לשום מקום. ב"יש מאין" המטרה אינה רעיון מושלם, אלא המון רעיונות, שיתוף פעולה ופתיחות לפתרונות פרועים. הדבר האחרון שאנחנו רוצים בסיעור מוחות הוא מישהו שבמקום לבוא עם רעיונות רק מדבר על הסיבה שהרעיונות שכבר הועלו לא עובדים. זה לא רק שהורג את היצירתיות, אלא שמשנה את הלך הרוח של הקבוצה ממצב יצירתי למצב ביקורתי. הדרך היחידה לבחור רעיונות טובים היא לייצר הרבה רעיונות, כדי שתהיה אפשרות בחירה.

אני ממליץ על שימוש במספר כללים קטנים המשחררים את הכוח היצירתי ומייעלים את סיעור המוחות.

המטרה:

ליישר קו עם כל המשתתפים לגבי הכללים של סיעור המוחות הקרוב

חומרים:

דף עם כללי הסיעור מוחות

כלי כתיבה ופתקים נדבקים אחידים לכולם

לוח, קיר או חלון להדבקת הפתקים

הוראות:

1.אל תאפשרו שיפוטיות. אתם אף פעם לא יודעים מאיפה יצוף רעיון טוב. המפתח הוא לגרום לכולם להרגיש שהם יכולים לומר את הרעיון שעולה על דעתם ללא פילטרים, והם מאפשרים למשתתפים האחרים לבנות עליו.

2. עודדו רעיונות פרועים. רעיונות פרועים יכולים לעיתים קרובות לעורר קפיצות יצירתיות. במחשבה על רעיונות מטורפים, אנו נוטים לחשוב על מה שאנחנו באמת רוצים מבלי לכבול את מחשבתנו על ידי אילוצים של טכנולוגיה או חומרים.

3. בנו על רעיונותיהם של אחרים. להיות חיובי, קואופרטיבי ולבנות על רעיונותיהם של אחרים, דורש מיומנות מסוימת. בשיחה, אנו מנסים להשתמש  ב"ו..." לקדם ולפתח רעיון במקום ב"אבל" ולחסל רעיון.

4. הישארו ממוקדים בנושא. נסו לשמור על הדיון ממוקד על היעד, אחרת אתם יכולים להתפרש מעבר לתחום של מה שאתם מנסים לעצב עבורו.

5. שיחה אחת בכל פעם. אם כולם מקדישים תשומת לב מלאה למי שחולק רעיון חדש, וממשיכים לבנות עליו, סביר להניח שלצוות שלכם תהיה קפיצה יצירתית משמעותית.

6. היו חזותיים. בסיעור מוחות חי אנו רושמים את תמצית הרעיון ועל פתק נדבק ואז מדביקים אותו על קיר/לוח/חלון. הדרך המהירה להעביר את מסר הרעיון הוא על ידי ציורו. לא משנה אם אתם לא רמברנדט!

7. היו מסודרים ומאורגנים. את הפתקים הנדבקים הדביקו בצורה מסודרת, אחד ליד השני או מתחת לשני, בקבוצות לפי סוגי הרעיונות וכו'. סדר ויזואלי עוזר במידור והטמעה בזיכרון.

8.לכו על כמות. כוונו לכמה שיותר רעיונות חדשים. בפגישה טובה נוצרים עד 100 רעיונות תוך 60 דקות. בדקו במהירות את הרעיונות, סננו וקבצו את הרעיונות הטובים ביותר והתחילו לבנות ולפתח אותם.


טיפים להפעלת פעילות זו באופן מקוון

אמנם אתה יכול פשוט למסור כללים אלו בעל פה בתחילת הפגישה, אך כדאי שיהיה בהם נוכח וקל להתייחס אליהם לאורך כל הדרך. הוסף אותם ללוח המקוון שלך או ב- Google Doc המשותף שלך.


כשאתה משתף אג'נדה או נימוסים בהזמנת דוא"ל לפני הסדנא, כלול את הכללים האלה כדי שאנשים יבואו לסדנה שהוכנה.

*הכתוב בלשון זכר אך פונה לשני המינים


איציק מידן

מומחה להטמעת חדשנות.

מכשיר ומלווה עסקים ומנהלים בחשיבה יצירתית ויצירת חדשנות

0548078050

itzik@yesh-meayin.co.il