תרגיל התפוח להבנת 3 עקרונות בסיס ביצירת רעיונות

 

 

תרגיל התפוח להבנת 3 עקרונות בסיס ביצירת רעיונות

# גיבוש צוות   # חדשנות   # ייצור רעיונות  # עבודת צוות

30-60 דקות       2-40 משתתפים  קלה

המטרה:

מטרת התרגיל הפשוט הזה היא להדגים שלושה עקרונות מפתח מועילים ליצירתיות ולהפקת רעיונות: כמות היא תנאי לאיכות; לבנות על רעיונותיהם של אחרים; הרעיונות שאנו מציגים אותם בדרך כלל כולם זהים. הפורמט פשוט, כאשר קבוצות קטנות עומדות ומציירות תפוחים. בסוף התרגיל כל הקבוצה משקפת ומוציאה למידה והרהורים.

חומרים:

דפי flipchart 

עפרונות צבעוניים

לוח, קיר או חלון להדבקת הדפים

הוראות:

שלב 1:

חלקו את המשתתפים לקבוצות של 4-6. ציירו רשתות של בערך 30 ריבועים על גיליונות הנייר. דף נייר אחד לכל קבוצה (מומלץ לעשות זאת לפני ההפעלה).

שלב 2:

הציגו את התרגיל לקבוצות. הסבירו שזה תרגיל פשוט שיעזור להם להגדיר כמה עקרונות ליצירתיות ולהפקת רעיונות. זה יכוון אותם להלך רוח של חשיבה שונה. וזה יהיה כיף. הם יעבדו בשקט במשך 10-15 דקות כדי לצייר כמה שיותר סוגים של תפוחים.

שלב 3:

כולם צריכים לקחת עפרונות צבעוניים, באופן אידיאלי עם צבעים שונים בכל קבוצה. תנו להם 10-15 דקות למלא את הדף שלהם. הנו אותם להתחיל מהפינה השמאלית העליונה, כל חברי הקבוצה ייצירו תפוחים בתורם. אף תפוח לא יכול להיות זהה לאחרים. הם צריכים להיות בשקט מוחלט. מוסיקת רקע מרגיעה עשויה להיות מתאימה.

שלב 4:

הפסיקו את התרגיל כשכל הריבועים בדף התמלאו, או אם הזמן נגמר.

שלב 5:

תנו לקבוצות 2-3 דקות לדון בחוויה ולהפיק למידה ותובנות מהתרגיל. אתם יכולים לשאול שאלות הרהור כמו: איך היה לעשות את התרגיל הזה? מה נוכל ללמוד על יצירתיות מתרגיל זה? כמה עקרונות שנוכל להפיק מכך?

שלב 6:

אספו את הדפים המצוירים למרכז וקבצו את הקבוצות סביבן.

שאלו את אותן השאלות כמו בשלב 5 את כל הקבוצה ושוחחו על כל התשובות. הקפידו להדגיש את המשותף בין הקבוצות. הדגישו את התובנות העיקריות הללו שיצוצו מתשובות המשתתפים והראו את ביטוייפ בציורים: כמות היא תנאי לאיכות; לבנות על רעיונותיהם של אחרים; הרעיונות שאנו מציגים אותם בדרך כלל כולם זהים.




הערות מנחה

אם תרצו, רשמו את עקרונות המפתח על פיסת נייר ענקית והדביקו על קיר במקום בולט. תרגיל זה מועיל להפגנת הערך של חשיבה שונה. השתמשו בזה עם משהו שאינו תפוחים ליישום מעשי יותר: למשל, ציירו 30 סמלי לוגו, כתבו 30 תגיות, ציירו 30 מכוניות חדשות.

קרדיט: Hyper Island Toolbox


איציק מידן

מומחה להטמעת חדשנות.

מכשיר ומלווה עסקים ומנהלים בחשיבה יצירתית ויצירת חדשנות

0548078050

itzik@yesh-meayin.co.il